Avast sprzedał Google’owi dane 100 mln użytkowników

Avast Free Antivirus to jeden z najbardziej znanych, darmowych pakietów antywirusowych, bardzo popularnych także w Polsce. Niestety “nie ma darmowych obiadów”. Zlokalizowana w czeskiej Pradze firma Avast na czymś musi zarabiać. Okazuje się, że handluje danymi swoich użytkowników: historią przeglądanych stron WWW czy oglądanych filmów na YouTube. Firma Avast została właśnie oskarżona o to, że dane 100 milionów użytkowników sprzedała właśnie firmom Google, Microsoft i Home Depot.

To już nie pierwszy raz, gdy Avast handluje danymi swoich klientów. Zaledwie pod koniec stycznia odkryto, że Avast sprzedaje informacje o użytkownikach za pośrednictwem spółki zależnej Jumpshot

Avast chwali się, że z jego aplikacji korzysta co miesiąc 435 mln użytkowników. Rozwiązania Avast nie tylko chronią komputery przed wirusami i innymi cyberzagrożeniami. Przy okazji zbierają informacje na temat wszystkich aktywności użytkowników: jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkach internetowych, jakie strony odwiedzają, jakich adresów szukają w Google Maps, czyje profile odwiedzają na serwisach Facebook czy LinkedIn, jakie przedmioty kupują w sklepach internetowych, a nawet jakie oglądają filmy na YouTube oraz jakie odwiedzają strony pornograficzne. Nie pomagają tu okna incognito w przeglądarce, bo narzędzia Avast potrafią nawet wtedy zbierać historię oglądanych filmów, a także wpisywanych haseł w wyszukiwarce na stronie.

Wszystkie te dane były specjalnie pakowane, a gotowa baza aktywności za pośrednictwem Jumpshot była oferowana takim klientom, jak Google, Yelp, Microsoft, McKinsey czy Pepsi.

Po odkryciu takiej aktywności Avast przyznał się i ogłosił, że natychmiast zamyka Jumpshot i kończy ze wstydliwym procederem.

Avast wciąż handluje danymi swoich użytkowników

Okazało się, że była to tylko zasłona dymna. Czeskie biuro odpowiedzialne za ochronę danych osobistych odkryło właśnie, że Avast wciąż trudni się handlem danymi. Śledztwo wykazało, że w ostatnim czasie firma sprzedała prywatne dane 100 milionów swoich użytkowników Google’owi, Microsoftowi i Home Depot. Dane obejmują historię przeglądanych stron w przeglądarce internetowej, adresy wyszukiwane w mapach, historię klipów wideo oglądanych w YouTube i wiele więcej.

To chyba dostatecznie mocny argument, by przestać korzystać z darmowych aplikacji Avast…

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x