nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

accc-pozywa-facebooka-oszustwa-reklamowe

ACCC pozywa Facebooka o oszustwa reklamowe związane z kryptowalutami

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów, ACCC pozywa Facebooka / Meta o oszustwa reklamowe. Chodzi o domniemane zaniechania dotyczące pojawiających się fałszywych reklam kryptowalutowych z udziałem znanych osób.

„Istotą naszego przypadku jest to, że Meta jest odpowiedzialna za te reklamy, które publikuje na swojej platformie. Kluczową częścią działalności Meta jest umożliwienie reklamodawcom kierowania użytkowników, którzy najprawdopodobniej klikną łącze w reklamie, aby odwiedzali stronę docelową z reklamy, za pomocą algorytmów Facebooka. Te wizyty na stronach docelowych z reklam generują znaczne przychody dla Facebooka” – powiedział Rod Sims, szef ACCC.

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów, ACCC pozywa Facebooka / Meta o oszustwa reklamowe

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów, ACCC pozywa Facebooka / Meta o oszustwa reklamowe i złożyła w tej sprawie pozew w sądzie federalnym. ACCC twierdzi, że dopuszczano się tam fałszywych lub wprowadzających w błąd działań, poprzez publikowanie oszukańczych reklam przedstawiających wybitne australijskie osoby publiczne.

accc-pozywa-facebooka-oszustwa-reklamowe-twitter

Reklamy te promowały inwestowanie w kryptowaluty lub schematy zarabiania pieniędzy.

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) powiedziała, że ​​mogło wprowadzić użytkowników Facebooka w błąd, by uwierzyli, że są promowani przez znanych Australijczyków. Wśród nich wymienia się biznesmena Dicka Smitha, prezentera telewizyjnego Davida Kocha i byłego premiera NSW Mike Bairda.

Facebook / Meta odmawia komentarzy

Facebook / Meta odmawia komentarzy, poza oświadczeniem, że współpracuje w dochodzeniu prowadzonym przez ACCC, a jej technologia wykrywania i blokowania tego typu działań jest ciągle rozwijana.

Na skutek zaniechań lub błędów we wspomnianym oprogramowaniu weryfikującym reklamy, jeden z australijskich użytkowników Facebook stracił ponad 480 tys. dolarów USA (to jest około 650 tys. dolarów australijskich).

Źródło: ACCC

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

Open-source na wojnie – popularny pakiet npm sabotuje rosyjskie i białoruskie systemy

Następny artykuł

PayPal wspiera Ukrainę – znosi opłaty za przesyłanie pieniędzy dla Ukraińców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także