Abonament — pułapka czy złoty interes? Nowe dane o rentowności aplikacji mobilnych

Nowe badanie rynku aplikacji mobilnych w modelu subskrypcyjnym przeprowadzone przez RevenueCat, głównego dostawcę narzędzi do zarządzania płatnościami w aplikacjach, wskazuje, że większość aplikacji na abonament boryka się z niską rentownością.

Analiza oparta na danych z ponad 29 tys. aplikacji i 18 tys. deweloperów, którzy łącznie wygenerowali ponad 6,7 miliarda dolarów przychodów i pozyskali ponad 290 milionów subskrybentów, wykazała znaczną dysproporcję w zarobkach.

pexels pixabay 267350

Chociaż czołowe 5% aplikacji osiąga przychody 200 razy wyższe niż te z najniższego kwartyla, mediana miesięcznych zarobków aplikacji po roku funkcjonowania wynosi mniej niż 50 dolarów. Próg 1000 dolarów miesięcznego przychodu przekracza jedynie 17,2% apek. Pokonanie tego pułapu znacząco zwiększa szanse na dalszy sukces finansowy, ponieważ 59% z nich osiąga następnie 2500 dolarów miesięcznie, a 60% dociera do granicy 5000 dolarów. Tylko 3,5% aplikacji osiąga pułap 10 tys. dolarów miesięcznie.

zysk abonament

Średni abonament w aplikacjach wzrósł o 14%

Co ciekawe, aplikacje z działu zdrowie i fitness konsekwentnie generują co najmniej dwukrotnie wyższe przychody niż wszystkie inne kategorie aplikacji, zarówno wśród najsłabszych, jak i najlepszych. Z drugiej strony, aplikacje „podróżnicze” i productivity napotykają największe trudności, a nawet najbardziej udanym w tych kategoriach trudno przekroczyć 1000 dolarów miesięcznego zarobku z abonamentu po roku na rynku.

Rynek aplikacji subskrypcyjnych nadal się rozwija, a średnia miesięczna cena abonamentu wzrosła o 14% z 7,05 USD do 8,01 USD. Raport zwraca jednak uwagę również na ostatnią zmianę w zachowaniach konsumentów, która przejawia się 14% spadkiem utrzymania użytkowników w ciągu 12 miesięcy.

Źródło: TechCrunch

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x