Jak oni to robią? Rynek się kurczy, a Lenovo…

Firma Lenovo opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku kalendarzowego 2013, a także za cały rok fiskalny 2013, który zakończył się 31 marca br. Przychody rosną w niewielkim tempie, za to kwartalny zysk wzrósł aż o 90 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Dzieje się tak, mimo spadku sprzedaży komputerów na świecie, a także mimo tego, że wpływy ze sprzedaży pecetów stanowią aż 83 proc. wszystkich przychodów firmy. A może być jeszcze lepiej, bo Lenovo zamierza położyć większy nacisk na rozwiązania mobilne.

Przychód Lenovo za cały rok fiskalny 2013 to rekordowa kwota 33,9 mld dolarów, wyższa aż o 15 procent względem roku 2012. Zysk netto za cały rok to 635 mln dolarów – aż 34 proc. większy niż przed rokiem. Natomiast w ciągu 3 pierwszych miesięcy kalendarzowych 2013 roku firma zainkasowała 7,8 mld dolarów (wzrost o 4 proc.), a na czysto zarobiła 127 mln dolarów (wzrost o 90 proc.).

Lenovo informuje również, że w ciągu ostatniego roku sprzedało ogółem 52,4 mln komputerów – ponad 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Daje to udział w rynku na poziomie 15,5 procent – jest on nieco wyższy od szacunków IDC. Duże wzrosty są widoczne m.in. w Europie, gdzie firma sprzedała 11 proc. więcej, mimo tego, że rynek europejski skurczył się aż o 20 proc.

Wszystko wskazuje na to, że Lenovo zmierza ku pozycji światowego lidera na rynku komputerów. Ale pecety nie będą sprzedawać się wiecznie, przynajmniej nie w takich ilościach. Dlatego firma kontynuuje transformację swoich struktur, by stać się numerem 1 na całym rynku Smart Connectd Devices, w którym ma obecnie udział 5,9 proc. i zajmuje trzecią pozycję.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x