Amazon więcej sprzedaje, ale mniej zarabia

Kilka dni temu tak samo podsumowaliśmy wyniki finansowe Apple. Amazon to kolejny gigant, który na początku 2013 roku znacznie zwiększył sprzedaż, ale zysk został pożarty przez ogromne koszty operacyjne. Z raportu kwartalnego wynika, że od stycznia do marca sprzedaż netto wyniosła 16,07 mld dolarów, co w porównaniu z 13,18 mld dolarów przed rokiem daje wzrost o 22 proc. W tym czasie zysk netto wyniósł 82 mln dolarów, co w porównaniu ze 130 milionami przed rokiem oznacza spadek aż o 37 procent.

Mimo odnotowanego zysku trzeba zwrócić uwagę na fakt, iż stanowi on tylko 0,5 procenta sprzedaży, zatem firma działa na granicy opłacalności. Przypomnijmy również, że cały 2012 rok Amazon zamknął ze stratą netto w wysokości 39 mln dolarów, przy obrotach ponad 61 mld dolarów.

Amazon ponosi gigantyczne koszty działalności. Największe to koszty sprzedaży (w ciągu kwartału to 11,8 mld dolarów), dostaw (1,8 mld), koszty związane z technologią i treściami (prawie 1,4 mld) czy koszty marketingu (632 mln dolarów). Łącznie w ciągu ostatniego kwartału było to 15,889 mld dolarów.

W raporcie firma wskazuje najważniejsze działania, na które wydała miliardy. Biblioteka Owners’ Lending Library została rozbudowana do 300 tys. tytułów. Wszystkie usługi są rozbudowywane pod kątem użytkowników sprzętu Apple: mogą oni wybierać spośród 22 mln utworów muzycznych, serwis internetowy został zoptymalizowany dla przeglądarki Safari, został też wprowadzony Cloud Player dla iPada oraz iPada mini.

Jednak Amazon inwestuje również w inne obszary działalności, bardzo dużo w wideo. Podaje choćby informacje o podpisaniu nowych umów dotyczących filmów publikowanych na platformie Prime Instant Video, realizacji 14 odcinków komediowych przez Amazon Studios czy rozbudowy usługi X-Ray for Movies (na tablety Kindle Fire).

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x