o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

14 września 2015
Michał Tomaszkiewicz

Lenovo postanowiło zmaksymalizować wykorzystanie mocy produkcyjnych fabryk urządzeń mobilnych poprzez wkroczenie na rynek OEM. To ciekawy ruch – zazwyczaj przedsiębiorstwa rozwijają się w dokładnie przeciwnym kierunku.
 

Najwyraźniej oddział produkujący telefony został zidentyfikowany jako główne źródło problemów z zyskownością – w drugim kwartale 2015 roku Lenovo odnotowało stratę w wysokości 292 milionów dolarów.

Chiński rynek – główny obszar działania Lenovo – został podbity szturmem przez nowych graczy, takich jak Xiaomi, LeTV, Meizu i Huawei. Silna młoda konkurencja sprawiła, że popyt na urządzenia Lenovo był mniejszy niż zakładano, a produkcja najwyraźniej sporo poniżej oczekiwań.

 



Zaoferowanie usługi OEM – produkcji dla innych marek – ma rozruszać zakłady Lenovo. Krok ten to rozwinięcie już istniejącej współpracy: chińskie przedsiębiorstwo dostarcza telefony dla Motoroli.

Chęć przyjęcia na swoje linie produkcyjne także innych marek może mieć ciekawe konsekwencje i wpłynąć na współpracę Lenovo z partnerami OEM, którzy nagle stają się konkurencją: Compalem i FIH Mobile.

 



Źródło: DigiTimes

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt