Lenovo chce produkować konkurencję
Lenovo postanowiło zmaksymalizować wykorzystanie mocy produkcyjnych fabryk urządzeń mobilnych poprzez wkroczenie na rynek OEM. To ciekawy ruch – zazwyczaj przedsiębiorstwa rozwijają się w dokładnie przeciwnym kierunku.
Najwyraźniej oddział produkujący telefony został zidentyfikowany jako główne źródło problemów z zyskownością – w drugim kwartale 2015 roku Lenovo odnotowało stratę w wysokości 292 milionów dolarów.
Chiński rynek – główny obszar działania Lenovo – został podbity szturmem przez nowych graczy, takich jak Xiaomi, LeTV, Meizu i Huawei. Silna młoda konkurencja sprawiła, że popyt na urządzenia Lenovo był mniejszy niż zakładano, a produkcja najwyraźniej sporo poniżej oczekiwań.
Zaoferowanie usługi OEM – produkcji dla innych marek – ma rozruszać zakłady Lenovo. Krok ten to rozwinięcie już istniejącej współpracy: chińskie przedsiębiorstwo dostarcza telefony dla Motoroli.
Chęć przyjęcia na swoje linie produkcyjne także innych marek może mieć ciekawe konsekwencje i wpłynąć na współpracę Lenovo z partnerami OEM, którzy nagle stają się konkurencją: Compalem i FIH Mobile.