o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

10 września 2015
Michał Tomaszkiewicz

Hitachi nie śledzi chyba zbyt uważnie wiadomości, w których miliarderzy (Elon Musk) i naukowcy (Stephen Hawking) nawołują do wstrzemięźliwości w dziedzinie Sztucznej Inteligencji: korporacja ogłosiła właśnie stworzenie SI mogącej kierować procesami biznesowymi.
 

Wyspecjalizowana (słaba) AI dla logistyki powstała z myślą o zlecaniu zadań pracownikom w zależności od wahania popytu oraz filozofii „kaizen” - czyli dążenia do doskonalenia wykonywania czynności na danym stanowisku pracy.

Polecenia wydawane są na podstawie analizy zbiorów Big Data gromadzonych każdego dnia w systemach BI korporacji. Jak pokazały testy, oddanie władzy nad grafikiem działań Sztucznej Inteligencji zaowocowało zwiększeniem wydajności działu logistyki o 8 procent.

Hitachi kreśli wizję przyszłości, w której biznes będzie zmuszony do adaptowania się do sytuacji na rynku każdego dnia. Jak przekonuje korporacja, tradycyjne systemy służące do zarządzania zbudowane są z myślą o wykonywaniu preprogramowanych instrukcji – oznacza to, że każda reakcja na zmianę otoczenia wymagałaby aktualizacji zdefiniowanych procesów biznesowych.

System wykorzystujący AI mógłby reagować elastycznie nie tylko na sezonowość dostaw, ale także na chwilowe fluktuacje popytu, wynikające na przykład z pogody.

 



Hitachi chwali się, że system sztucznej inteligencji potrafi współpracować z pracownikami dzielącymi się pomysłami na usprawnienie pracy (wspomniane „Kaizen”) - jeśli okaże się, że propozycja zwiększa wydajność, AI będzie ją stosować już od następnego zlecenia.

Korporacja nie okazała się być wystarczająco szalona, żeby wpuścić AI do swojego środowiska produkcyjnego: podane wyniki wzrostu wydajności to rezultat symulacji przeprowadzonej w magazynie firmy.

Hitachi zapowiada stworzenie sztucznej inteligencji zdolnej do zarządzania pracą w dziale finansów, transportu, produkcji, ochrony zdrowia, prac publicznych i dystrybucji. Wygląda na to, że nie tylko szeregowi pracownicy, ale także menedżerowie mogą zacząć obawiać się postępującej robotyzacji przedsiębiorstw.

 



Źródło: Hitachi

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt