o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

1 września 2015
Michał Tomaszkiewicz

Na początku trzeciego kwartału Chromebooki zdobyły ponad 50% udziału w amerykańskim rynku komputerów przenośnych B2B. Co ciekawe, rósł cały rynek i zarówno Google, jak i Apple oraz Microsoft mogą pochwalić się wolumenowym wzrostem sprzedaży.
 

Według danych opublikowanych przez NPD, w pierwszych dwóch kwartałach 2015 roku sprzedano przedsiębiorstwom w Stanach 7,3 mln komputerów PC i tabletów,co oznacza utrzymanie poziomu sprzed roku.

Rynek odwraca się od tabletów, chociaż tempo spadku sprzedaży rośnie – w pierwszym półroczu 2015 rynek B2B w Stanach wchłonął o 7% urządzeń mniej, niż w analogicznym okresie 2014. Rok temu spadek ten wynosił 12%.

 



Najbardziej ucierpiały urządzenia Apple, odnotowując spadek o 20%. Tablety z Androidem sprzedawały się o 8% gorzej, jedyne powody do zadowolenia może mieć tylko Microsoft, którego Surface wspomagany innymi urządzeniami z Windows na pokładzie może pochwalić się wzrostem sprzedaży o 35%.

Prawdziwa rewolucja miała jednak miejsce w segmencie notebooków: Chromebooki wywalczyły sobie udział w ogólnej sprzedaży większy o 43%, co przełożyło się na kontrolowanie – poczynając od czerwca – ponad 50% rynku. Sprzedaży komputerów przenośnych z systemami Apple i Microsoft również rosła, jednak o wiele wolniej niż hitu biznesowego Google.

 



Źródło: NPD

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt