o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

7 maja 2015
Marcin Kaczmarek

Gusta konsumentów zmieniają się. Są coraz bardziej ekstrawaganckie. O ile kiedyś większość preferowała sprzęt elektroniczny w kolorze czarnym (który miał status „eleganckiego” wśród typowego, szarego lub szaro-beżowego), potem nastała moda na urządzenia białe (dominował tutaj Apple ze swą charakterystyczną kampanią reklamową iPodów), obecnie użytkownicy pokochali sprzęty złote – zwłaszcza smartfony. Widać to po gamie dostępnych kolorów telefonów iPhone 6, ale trend ten zauważyli też styliści Samsunga. Okazuje się, że wprowadzenie złotego modelu Galaxy S6 (Gold Platinum) okazało się być strzałem w dziesiątkę. Telefony te sprzedają się jak gorące bułeczki. Na europejskim rynku wszystkie telefony w tym kolorze albo zostały już wyprzedane, albo ich zapasy zaraz się wyczerpią. 

 

Według danych sprzedażowych Samsunga, aż 23% sprzedanych Galaxy S6 jest złotych.

Samsung Galaxy S6 złoty

Skąd takie preferencje konsumentów? Psychologowie sugerują, że złoto zawsze symbolizowało bogactwo i obfitość. Zamożniejsi konsumenci (a niestety na razie tylko tych stać na zakup S6) chcą zademonstrować swój status wśród znajomych i samo pokazanie się z S6 w dłoni jest niewystarczające. Telefon musi być złoty, co jeszcze bardziej wzmacnia siłę przekazu: „Powodzi mi się!”. 



Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt