o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

2 września 2013
Paweł Pilarczyk

Powszechny dostęp do szybkiego, bezprzewodowego internetu oraz duże i tanie pakiety danych 3G/LTE sprawiają, że coraz częściej telewizję oglądamy na ekranie laptopa, smartfonu lub tabletu – kosztem czasu spędzonego przed telewizorem oraz komputerem stacjonarnym. Tak wynika z badania "TV and Media", które przeprowadziła firma Ericsson.

 

Badanie zostało przeprowadzone w 15 państwach (Brazylii, Chinach, Chile, Francji, Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Taiwanie, Wielkie Brytanii i USA) na grupie 15 tysięcy osób (1000 osób na kraj) w wieku 16-59 lat.

Blisko trzy czwarte respondentów badania (72%) przyznaje, że ogląda telewizję lub filmy wideo na swoich urządzeniach mobilnych przynajmniej raz w tygodniu, z czego prawie polowa (42%) robi to poza domem. Trzech na czterech badanych korzysta ze swojego urządzenia mobilnego, oglądając jednocześnie wideo na innym ekranie. Powszechną praktyką jest korzystanie z serwisów społecznościowych lub forów dyskusyjnych podczas oglądania programów telewizyjnych. Połowa konsumentów poszukuje wtedy w internecie dodatkowych informacji na temat oglądanych właśnie treści, a jedna trzecia dyskutuje o nich na stronach społecznościowych lub czatach. W stosunku do roku 2012, w roku 2013 wzrosła ilość czasu, jaką spędzamy na konsumowanie wideo na laptopach czy smartfonach. Mniej czasu poświęcamy na oglądanie telewizji na odbiorniku TV, rzadziej także oglądamy filmy na ekranie komputera stacjonarnego.

 

Czas spędzony na oglądaniu wideo

Rosnąca popularność urządzeń mobilnych, głównie tabletów i smartfonów, które umożliwiają dostęp do zaawansowanych treści multimedialnych sprawia, że konsumujemy wideo w sposób odmienny niż do tej pory, na ekranie telewizora. W przypadku tradycyjnych odbiorników TV oglądanie telewizji to czynność powszechna rano (tzw. telewizja "śniadaniowa") oraz wieczorem (relaks po pracy). Urządzenia mobilne zmieniają ten trend. Konsumenci przeglądają materiały wideo praktycznie przez cały dzień, przy czym najwięcej osób ogląda filmy czy programy telewizyjne na ekranie swojego smartfona (tabletu) późnym popołudniem.

 

Krzywa oglądania TV

Konsumenci oglądający telewizję na urządzeniach mobilnych cenią głównie jakość obrazu HD, brak reklam oraz swobodny dostęp do wideo (możliwość oglądania wybranych treści i pauzowania ich w dowolnym momencie). Co więcej, gotowi są zapłacić za treści pozbawione reklam. Co ciekawe, nie są zainteresowani telewizją interaktywną oraz... aplikacjami na telewizorze.

5 najważniejszych, 5 najmniej istotnych

Cały raport w pliku PDF pobrać można stąd.




Źródło: Informacja prasowa

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt