o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

13 maja 2013
Marcin Kaczmarek

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklama telewizorów Samsung wprowadzała w błąd sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji. Firma musi zapłacić ponad 2 mln zł kary za niedozwolone praktyki.

 

Postępowanie przeciwko spółce Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu ubiegłego roku po zawiadomieniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Dotyczyło kampanii reklamującej telewizory tego producenta odnoszącej się do trwającego w Polsce procesu wprowadzania sygnału cyfrowego. Spółka w reklamie telewizorów zawarła wiele elementów naśladujących kampanię rządową wyjaśniającą proces cyfryzacji przygotowaną przez MAC. Postępowanie wykazało, że kampania wprowadzała przez to konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Samsung Electronics Polska Urząd nałożył sankcję finansową - 2 mln 288 tys. zł. Określając wysokość kary, Urząd wziął pod uwagę wycofanie kampanii z mediów natychmiast po wszczęciu postępowania oraz aktywną współpracę spółki podczas jego prowadzenia. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



Źródło: UOKiK

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt