o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

6 maja 2013
Marcin Kaczmarek

Firma IDC przedstawiła wyniki analizy dotyczącej sprzedaży tabletów w pierwszym kwartale roku. Z fabryk wyszło niemal 50 mln tych urządzeń – o 142 proc. więcej niż przed rokiem. Najpopularniejsze są tabety Apple (niemal 40 proc. rynku), a także... system Android (ponad 56 proc. rynku). Jeszcze kilka miesięcy temu IDC twierdziło, że do 2016 roku iOS będzie najczęściej spotykanym systemem na tabletach, choć było oczywiste, że Android jeszcze w tym roku zdominuje te urządzenia (pisaliśmy o tym na początku roku). Poradził sobie z tym już w pierwszym kwartale.
 

W ciągu trzech pierwszych miesięcy producenci sprzedali łącznie 49,2 mln tabletów, czyli dokładnie o 142,4 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2012 r. Najwięcej urządzeń sprzedał Apple – było to 19,5 mln sztuk. Z drugiej strony, jest to jedyna firma, w której sprzedaż rośnie wolniej niż rynek – była większa "zaledwie" o 65,3 proc. niż przed rokiem. Przez to udział rynkowy Apple zmalał z 58,1 proc. do 39,6 proc. Zresztą tąpnięcie było widoczne już znacznie wcześniej, bo w trzecim kwartale ubiegłego roku, a iPad mini nie dał rady tego zmienić.

Sprzedaż tabletów 1Q2013

Kolejne pozycje w rankingu IDC zajmuje Samsung (8,8 mln, 17,9-procentowy udział w rynku), Asus (2,7 mln, 5,5 proc.) Amazon (1,8 mln, 3, proc.) oraz Microsoft (900 tys., 1,8 proc.). Rekordzistą wzrostów jest Asus, który zanotował wzrost liczby sprzedanych sztuk aż o 350 proc., co przypisuje się udanemu i dobrze reklamowanemu modelowi Nexus 7. W ten Amazon spadł na czwartą pozycję.

Spadek udziału iPada w ogólnej sprzedaży tabletów do niecałych 40 procent oznacza również taki sam spadek udziału iOS w systemach "tabletowych". Od tego kwartału dominuje Android – jest na 56,5 procentach urządzeń. System Apple ma obecnie drugą, ale niczym nie zagrożoną pozycję, bowiem trzeci Windows (w wersji x86) ma udział 3,3-procentowy. Windows RT jest na mniej niż 1 proc. tabletów.

Co będzie dalej? Najbliższe miesiące raczej nie przyniosą dużego przełomu, ale patrząc na powyższym wykres można na nim zauważyć wzrost zainteresowania kupujących tabletami markowymi (Asus, Samsung), przy niewielkim spadku popularności urządzeń mniej znanych marek.



Źródło: IDC

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt