o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

30 kwietnia 2013
Marcin Kaczmarek

Dwie firmy zaprezentowały wyniki swoich analiz dotyczących sprzedaży telefonów komórkowych w pierwszym kwartale 2013 roku. Wynika z nich, że sprzedaż smartfonów na świecie wciąż rośnie, choć nie tak szybko jak w poprzednich kwartałach. Sprzedaż telefonów ogółem nawet nieznacznie spadła. Liderem na szybko rosnącym rynku smartfonów jest wciąż Samsung. Koreański koncern opublikował wyniki kwartalne, z których wynika, że sprzedaż wyniosła 47,7 mld dolarów, a zysk netto 6,46 mld dolarów. Daje to wzrost odpowiednio o 16,8 oraz 42 proc. względem pierwszego kwartału 2012 roku, ale niewielki spadek względem ostatniego kwartału 2012.

 
Według IDC, w ciągu trzech miesięcy na świecie sprzedano 418,6 mln telefonów komórkowych, z czego ponad połowa (216,2 mln urządzeń) to smartfony – ich sprzedaż wzrosła o 41,6 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem roku 2012. Przyrost nie jest tak duży jak w poprzednich kwartałach – sytuacja na rynku zaczyna się stabilizować.

Najwięcej telefonów sprzedaje Samsung – wg IDC było to 115,5 mln urządzeń, co stanowi 27,6 proc. rynku. Zarazem jest to 22,9 proc. więcej niż przed rokiem, co oznacza, że koreański koncern rośnie wolniej niż rynek. Ponadto sam producent przewiduje krótkotrwały brak wzrostu sprzedaży smartfonów na świecie – maleje popyt m.in. na półprzewodniki i ekrany. Powrót do wzrostów ma nastąpić w trzecim kwartale.

Strategy Analytics podaje nieco inne liczby – sprzedaż telefonów na poziomie 373 mln sztuk, z czego 210 mln to smartfony. Według badań tej firmy, łączna sprzedaż urządzeń zmniejszyła się już o 1,4 proc. względem analogicznego kwartału 2012 r. Również te wyniki wskazują na dominację Samsunga – to 106,6 mln sprzedanych urządzeń (15,6 proc. więcej niż przed rokiem), co daje udział w rynki 28,6 proc.

Z obu badań wynika, że kolejne miejsca pod względem ilości sprzedanych telefonów zajmują: Nokia (udział 15-16 proc.) oraz Apple (udział ok. 10 proc.).




Źródło: IDC, Samsung, Strategy Analytics

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt