CeBIT 2013 – wyjątkowy dla Polski

Dziś rozpoczynają się targi CeBIT. W tym roku strategicznym partnerem jest Polska – ma zaprezentować potencjał naszego sektora ICT (Information & Communication Technologies), który rozwija się bardzo dynamicznie – w tempie 12 proc. rocznie. W imprezie uczestniczy około 200 wystawców z naszego kraju, a kolejnych 100 firm bierze udział w przygotowanej przez PARP tzw. giełdzie kooperacyjnej, której celem jest nawiązanie kontaktów biznesowych. Oprócz tego mamy kilka dużych stoisk narodowych.

W tym roku targi CeBIT zostały podzielone na cztery sekcje tematyczne: PRO dla biznesu, GOV dla sektora publicznego, LAB poświęconą badaniom i nowym technologiom, a także LIFE dotyczącą cyfrowego stylu życia. Polska ma stoiska narodowe w każdej z tych części. Na głównym stoisku w hali 6 (w sekcji PRO), obsługiwanym przez Ministerstwo Gospodarki, będzie zaprezentowany m.in. detektor podczerwieni wykorzystany w marsjańskim łaziku Curiosity, a także najszybszy na świecie procesor przemysłowy 8051.

Stoiskiem GOV opiekuje się Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji – pokaże na nim m.in. system ewidencji działalności gospodarczej CEIDG.gov.pl oraz projekt e-deklaracje do rozliczania podatków. Na stoisku w sekcji LAB, prowadzonym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, można obejrzeć projekt Inżynieria Internetu Przyszłości, który ma pomóc rozwiązać problemy z przepustowością internetu. Atrakcją będzie replika mieszkania z przyszłości, wraz z interaktywnym robotem FLASH oraz Domowy Asystent Osób Starszych i Chorych (DOMESTIC). W sekcji LIFE Polska zaprezentuje produkty rozrywkowe na komputery, konsole i tablety, a wśród ciekawostek znajdzie się elektroniczna koska do gry DICE+.

Z polskich firm na targi trafią m.in.: ABC Data, Action, AdRem Software, City-Nav, Comarch, Cyfrowy Polsat, Elzab, Getin Bank, Impakt, Integer, ModeCom, Oxycom, Platinet, Techland, Unizeto, Wilk Elektronik i wiele innych. Pełną listę uczestników jest na stronach targów CeBIT.

Mówi się, że imprezy tego typu tracą znaczenie – kontakty biznesowe ułatwia internet. Dlatego szkoda, że o takiej promocji polskiego biznesu IT nie pomyślano kilka czy kilkanaście lat temu. Z drugiej strony, targi w ciągu kliku dni odwiedza aż 350 tys. osób zainteresowanych nowoczesnymi technologiami – trudno byłoby znaleźć lepszy sposób dotarcia do nich z naszą ofertą.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x