o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

22 lutego 2013
Marcin Kaczmarek

Netia podała wyniki finansowe za 4. kwartał 2012 roku, a także za cały rok. Kwartalnie miała 108,91 mln straty netto. Cały 2012 rok zakończyła stratą netto na poziomie 87,7 mln, wobec 248,8 mln zł zysku przed rokiem. Wpłynęły na to m.in. niższe przychody związane z niewielkim spadkiem liczby klientów indywidualnych, ale również pozycje księgowe, związane np. z zakupem Dialogu.

 

Netia osiągnęła na koniec roku wyższą łączną liczbę usług (2,686 mln) niż prognozowano. Ostatnia prognoza z listopada 2012 roku zakładała 2,5 mln usług. Jednak pierwsza, opublikowana w marcu, przewidywała łączną liczbę 2,9 mln usług. W związku z tym 2,121 mld zł przychody w całym roku 2012 były niższe niż prognozowano, ale wyższe o 31 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Firma tłumaczy, skąd tak duża strata w porównaniu z rokiem 2012. "Strata netto odnotowana za 2012 r. obejmuje odpis aktualizujący w kwocie 79,2 mln PLN, koszty finansowe netto w kwocie 39,9 mln PLN, które były związane ze sfinansowaniem przeprowadzonej w poprzedzającym roku akwizycji spółki Dialog oraz obciążenie z tytułu podatku odroczonego w wysokości 26,8 mln PLN. Odnotowany za 2011 r. zysk netto obejmował zysk w wysokości 220,7 mln PLN związany z odwróceniem wcześniejszych odpisów aktualizujących oraz koszt netto w kwocie 51,9 mln PLN poniesiony w związku z podatkiem dochodowym CIT za 2003 r."

Netia podtrzymuje prognozę na 2013 rok, zakładającą przychody na poziomie 1,925 mln zł. Firma zakłada, że bieżący rok będzie okresem transformacji w kierunku zwiększenia koncentracji sprzedaży na usługach oferowanych w oparciu o własną infrastrukturę, ze szczególnym naciskiem na segment klientów biznesowych.



Źródło: Netia

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt