o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

1 marca 2012
Paweł Pilarczyk

Gdy sieć Play ruszała równo pięć lat temu, wiele osób pukało się w czoło na wieść o tym, że o serca Polaków zamierza powalczyć kolejny operator telekomunikacyjny. Pozycja trzech ówczesnych operatorów, Plus GSM, Era GSM (dziś T-Mobile) oraz Orange (wcześniej Idea) wydawała się niezagrożona. A jednak - dzięki odważnym decyzjom i agresywnej polityce cenowej, Play zdołał przyciągnąć ponad siedem milionów klientów, co dziś daje mu 14% udział w rynku.
 

Jeśli porównać bazę klientów na koniec 2011 z ich liczbą na koniec 2010 okazuje się, że Play zwiększyło liczbę abonentów o ponad 37%. W tym nieco ponad połowa (56%) to użytkownicy usług przedpłaconych (pre-paid), a reszta (44%) to klienci usług abonamentowych (post-paid). Zdaje się, że duży wpływ miała tu oferta przedpłacona Play Fresh, która jako pierwsza umożliwiała użytkownikom usług pre-paid telefonowanie za 29 groszy za minutę (dotychczas płacili oni dokładnie dwa razy więcej za minutę połączenia).

Play przyciągnął też bardzo wielu klientów usługi internetu mobilnego, których sieć zgromadziła ponad milion. Oznacza to wzrost o 42% w stosunku do roku 2010. Operator zdobył też zaufanie klientów biznesowych, których zdobył ponad pół miliona (wzrost o 79% względem 2010).

Jednocześnie Play jest najczęściej wybieraną siecią przy przenoszeniu numeru do innego operatora. 7 na 10 osób przenosząc swój numer wybiera właśnie Play.

Przychody spółki w 2011 wyniosły 2,7 mld złotych, co oznacza wzrost o 33%. Wskaźnik EBITDA w 2011 wyniósł 874 mln złotych (wzrost o 108%).




Źródło: Informacja prasowa

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt