Microsoft: cykl szkoleń „Platforma Usług dla Obywateli – e-administracja w służbie obywatelom i przedsiębiorcom”
Ruszył cykl bezpłatnych szkoleń dla specjalistów IT pracujących w administracji publicznej prowadzony przez łódzkie Microsoft Innovation Center pod nazwą „Platforma Usług dla Obywateli – e-administracja w służbie obywatelom i przedsiębiorcom”. Ostatniego dnia marca odbyło się pierwsze takie spotkanie w Olsztynie.
– Platforma Usług dla Obywateli (Citizen Service Platform) jest koncepcją Microsoft, która powstała w wyniku doświadczeń zdobytych na całym świecie w trakcie budowy
rozwiązań teleinformatycznych dla administracji publicznej. To
kompleksowe rozwiązanie mające na celu zapewnienie samorządom lokalnym
pomocy w zakresie obsługi obywateli i przedsiębiorstw – mówi Paweł
Walczak z Microsoft.
Program szkolenia wyjaśnia zalety i możliwości oferowanej przez
Microsoft Platformy Usług dla Obywateli. Dzięki poznaniu jego
możliwości samorządy w Polsce będą mogły budować nowoczesne
i efektywne cyfrowe urzędy administracji publicznej. Rozwiązanie
oferuje możliwość budowy działu obsługi klienta, który będzie
reprezentował sprawy interesantów wobec różnych jednostek urzędu.
Wdrożenie platformy gwarantuje powstanie zestandaryzowanych i
jednolicie obsługiwanych form kontaktu z urzędem. Co istotne, dzięki
interoperacyjności platforma doskonale współpracuje z innymi systemami,
których komponenty mogą być już zainstalowane w urzędzie. Ponadto jej
funkcjonalności
i możliwości są zgodne z dyrektywą usługową Unii Europejskiej.
– Platforma Usług dla Obywateli jest niezwykle nowoczesnym rozwiązaniem,
które pozwala szybko przeistoczyć urząd w zinformatyzowaną maszynerię,
gdzie sprawy obywateli są sprawnie załatwiane. Szkolenia dla
pracowników IT jednostek administracji publicznej dają wiedzę o
możliwościach jakie przed ich urzędami stoją oraz rozwijają ich
umiejętności i sposób postrzegania informatyzacji urzędu – mówi
Sławomir Sip z eOpen, jednej z firm partnerskich Microsoft prowadzących
szkolenie.
Szkolenia są przeznaczone dla szefów oraz pracowników działów IT,
zajmujących się wrażaniem rozwiązań IT, realizacją projektów w obszarze
społeczeństwa informacyjnego oraz zarządzaniem zasobami informatycznymi
w urzędach marszałkowskich, starostwach powiatowych, urzędach miast
i gmin.
Szkolenia prowadzone są przez partnerów Microsoft, a wspierane przez
portal Polskiej Agencji Prasowej www.samorzad.pap.pl oraz
Stowarzyszenie PEMI.
Szkolenia będą odbywały się w następujących terminach i miejscach:
- 14/04/2009 woj. lubelskie
- 15/04/2009 woj. podlaskie
- 16/04/2009 woj. śląskie
- 16/04/2009 woj. małopolskie.
- 17/04/2009 woj. łódzkie
- 20/04/2009 woj. lubuskie
- 21/04/2009 woj. zachodniopomorskie
- 21/04/2009 woj. dolnośląskie
- 22/04/2009 woj. świętokrzyskie
- 22/04/2009 woj. pomorskie
- 22/04/2009 woj. podkarpackie
- 27/04/2009 woj. wielkopolskie
- 28/04/2009 woj. mazowieckie
Szczegółowe informacje o harmonogramie, lokalizacji i zawartości
szkoleń znajdują się na stronie www.citizenserviceplatform.pl w
zakładce Szkolenia.