Microsoft Office Communications Server 2007 R2 już w sprzedaży

Microsoft wprowadził do sprzedaży Office Communications Server 2007 R2 – nową wersję oprogramowania do zarządzania komunikacją w czasie rzeczywistym. OCS 2007 R2 zarządza całą komunikacją przedsiębiorstwa: wiadomościami błyskawicznymi, technologią VoIP oraz wideokonferencjami. Współpracuje z istniejącymi systemami telekomunikacyjnymi, dzięki czemu przedsiębiorstwa mogą wdrażać zaawansowane technologie VoIP i rozwiązania konferencyjne bez potrzeby wymiany starszych sieci telefonicznych.

Produkt Microsoft dostarcza użytkownikom szereg nowych funkcjonalności,
które rozszerzają możliwości transmisji głosu ułatwiając pracę
pracownikom mobilnym. Office Communications Server 2007 R2 przynosi
także duże oszczędności. Dzięki oprogramowaniu możliwe jest prowadzenie
audio- i wideokonferencji, co zdecydowanie obniża koszty zwiazane z podróżami służbowymi.
Natomiast deweloperzy docenią możliwość budowania procesów biznesowych wykorzystujących komunikację między użytkownikami.

Microsoft Office Communications Server 2007 jest kluczowym elementem
technologii Microsoft Unified Communications. W Polsce korzystają z
niej między innymi Telekomunikacja Polska, Amica, Polpharma, Polkomtel oraz
Urząd Miasta w Bydgoszczy.

Zastosowanie Office Communications Server 2007 R2 bardzo szybko i pozytywnie odbija się
na kosztach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dzięki rozwiązaniom
konferencyjnym oraz aplikacji Live Meeting 2007 firmy mogą znacząco
zredukować koszty związane z podróżami służbowymi
i zastąpić je spotkaniami wirtualnymi. Zastąpienie mostów telekonferencyjnych oferowanych
przez operatorów telekomunikacyjnych mostem konferencyjnym Office
Communications Server 2007 R2 opartym na protokole IP, ogranicza koszty
usług telekomunikacyjnych, które zawsze stanowią pokaźną część
miesięcznych wydatków każdego przedsiębiorstwa. W końcu, zintegrowanie
istniejącej sieci telekomunikacyjnej z systemem ujednoliconej
komunikacji Microsoft pozwala zredukować koszty utrzymania
infrastruktury teleinformatycznej w firmie.

Nowa platforma została z powodzeniem zaimplementowana przez Microsoft i
jest obecnie wykorzystywana do komunikacji wewnętrznej firmy. Dzięki
umożliwieniu pracownikom korzystania
z poszczególnych funkcji Office Communications Server 2007 R2, firma na
samych podróżach służbowych zaoszczędziła 90 milionów dolarów w ciągu
ostatnich 12 miesięcy. Usługi głosowe Office Communications Server 2007
R2 są obecnie wykorzystywane przez ponad 40 tysięcy pracowników
Microsoft. Pozwoliło im to zachować dostęp do wszelkich niezbędnych
danych i osób bez względu
na miejsce, w którym się znajdują, a także pracować bardziej elastycznie.

 

ocs 2007 r2

Microsoft Office Communications Server 2007 R2 R2 oferuje między innymi:

  • Wdzwaniane audiokonferencje, które umożliwiają zastąpienie
    kosztownych usług konferencyjnych lokalnym mostem audiokonferencyjnym,
    który jest zarządzany przez dział IT jako integralna część
    infrastruktury komunikacyjnej firmy
  • Współdzielenie pulpitu między różnymi systemami operacyjnymi,
    dzięki któremu użytkownicy bez przeszkód mogą udostępniać swój pulpit
    innym użytkownikom, nawiązywać kontakt audio
    oraz współpracować z innymi osobami spoza firmy, bez względu na jakiej
    platformie systemowej pracują, wykorzystując do tego webowy interface
  • Czaty zespołowe umożliwiające członkom zespołów kontynuować pracę
    bez względu na ich lokalizacje. Funkcja udostępnia użytkownikom listę
    wszystkich chatów oraz ich tematów, archiwizuje rozmowy w formacie XML
    oraz umożliwia użytkownikom zapoznanie się z historią rozmów na dany
    temat, a także dostarcza funkcję filtrowania tych rozmów i informowania użytkowników
    o umieszczeniu nowych postów na dany temat
  • Moduł asystentki, dzięki któremu recepcjonistka lub sekretarka
    grupy może łatwo przyjmować rozmowy telefoniczne oraz układać kalendarz
    pracy w imieniu innych użytkowników systemu wykorzystując do tego
    interface serwera
  • SIP trunking, co pozwala firmom znacząco zredukować koszty połączeń telefonicznych.
    Firmy mogą nawiązywać bezpośrednich połączenia VoIP pomiędzy
    dostarczycielem usługi telefonii internetowej a Office Communicator
    2007 bez konieczności posiadania bramki dostępowej
  • Usługi grupy abonenckiej, to proste w użyciu narzędzie do obsługi
    przychodzących połączeń telefonicznych, ich kolejkowania i
    kategoryzowania według ważności zgodnie z zadaniami ustalonymi przez
    użytkownika.
  • Mobilność i dostępność z jednego numeru, rozszerzająca mobilne
    funkcje Microsoft Office Communications Server na takie urządzenia jak
    Nokia S40, Motorola RAZR, Blackberry i platformy pracujące na systemie
    Windows Mobile. Funkcje mobilne umożliwiają użytkownikom pozostawanie w
    kontakcie na zasadzie rozwinięcia ich numeru telefonicznego w ramach
    struktury teleinformatycznej firmy
  • Integracja APIs i Visual Studio, która poprawia efektywność procesów biznesowych.
    Umożliwia ona firmom konstruowanie aplikacji opartych na komunikacji oraz dodanie tejże
    do już istniejących aplikacji biznesowych
0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x