Sony BRAVIAdrom – najstarsza na świecie technologia ruchomych obrazów w nowej odsłonie

Co to jest: ma 10 m średnicy, obraca się z szybkością ponad 40 km/h, znajduje się w północnych Włoszech i bije światowe rekordy? Proste, to BRAVIAdrom – wielki zoetrop będący gwiazdą najnowszej kampanii firmy Sony. Japoński potentat jest znany z oryginalnych reklam swoich telewizorów BRAVIA. Wszystko wskazuje jednak na to, że BRAVIAdrom, który ma pokazywać działanie technologii Motionflow, ustawi poprzeczkę jeszcze wyżej. W dodatku BRAVIAdrom będzie pierwszą w historii Sony ogólnoświatową kampanią kreatywną poświęconą telewizorom BRAVIA.

Inspiracją do stworzenia BRAVIAdromu był zoetrop. Wynalezione w XIX
wieku urządzenie, które pozwalało tworzyć krótkie „filmy” z sekwencji
statycznych obrazów. Urządzenie to uznano za doskonałe narzędzie do
przedstawienia działania nowoczesnej technologii Motionflow 200Hz,
która pozwala na uzyskanie maksymalnej płynności obrazu.

Zdjęcia do reklamy telewizyjnej były robione na placu w miejscowości
Venaria koło Turynu, a występuje w niej fenomenalny brazylijski piłkarz
Kaká, mistrz świata, laureat nagrody FIFA dla najlepszego zawodnika i
zdobywca Złotej Piłki. Widzowie będą mogli obejrzeć w jego wykonaniu
szereg popisów technicznych nakręconych wewnątrz BRAVIAdromu.

Temat piłkarski wybrano ze względu na to, że efekt działania
technologii Motionflow 200Hz jest najlepiej widoczny między innymi przy
oglądaniu meczu. Technologia ta skutecznie zapewnia płynną reprodukcję
lotu piłki do bramki, dzięki czemu fani futbolu mogą czuć się w domu
jak na prawdziwym stadionie. Technologia Motionflow zdecydowanie
poprawia również czystość i płynność dynamicznych sekwencji filmowych.

Aby widowisko było jeszcze bardziej atrakcyjne, mistrz piłkarskiego
freestyle’u Dan Magness podejmie próbę ustanowienia trzech rekordów
Guinnessa. Magness ma już swoje miejsce w księdze Guinnessa, a
umiejętność panowania nad piłką doskonaliły u niego takie gwiazdy
futbolu, jak Francesco Totti i Michael Owen.

Kampania nie ograniczy się jednak do reklamy telewizyjnej – BRAVIAdrom
pojawi się w druku, mediach cyfrowych i na nośnikach BTL (nie
wspominając oczywiście o niezapomnianych wrażeniach dla tych, którzy
zobaczą go na żywo). Obrotową maszynę zaprojektowano w sposób
pozwalający na jej łatwy demontaż i transport, co pozwoli na jej
wykorzystanie również po zakończeniu zdjęć.

Ponieważ poprzednie kampanie BRAVIA spotkały się z żywym odzewem
użytkowników Internetu, Sony przygotowało również cały szereg
materiałów przeznaczonych do wykorzystania na blogach, na stronach www
i w portalach społecznościowych.

 

Ver6

 

Ver6 0004

 

Ver6 0008

 

BRAVIA drome1

 

BRAVIA drome4

 

BRAVIA drome5

 

BRAVIA drome11

 

KAKA9

 

DSC07059

 

BRAVIA TURIN 998

BRAVIAdrom w liczbach

  • Optymalna prędkość BRAVIAdromu to 44 km/h
  • BRAVIAdrom może rozwijać prędkość ponad 50 km/h
  • BRAVIAdrom ma 10 m średnicy
  • Zmontowanie BRAVIAdromu zajęło 10-osobowej ekipie trzy dni
  • BRAVIAdrom można załadować na dwie 12-metrowe ciężarówki
  • Budowa całego BRAVIAdromu trwała za pierwszym razem sześć tygodni
  • Ważący 10 ton zoetrop jest przypuszczalnie największym urządzeniem tego typu w historii
  • W zdjęciach uczestniczą przedstawiciele księgi rekordów Guinnessa, którzy nadzorują próbę pobicia rekordu
0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x