o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

30 października 2008
Grzegorz Pietrzak

Ericsson Consumer Lab sprawdził, że w domach użytkowników Internetu na podłączenie do sieci oczekuje średnio siedem ekranów - są to ekrany komputerowe, telewizyjne, wyświetlacze odtwarzaczy MP3 czy ekrany telefonów komórkowych. Mobile TV, aplikacja najbardziej pożądana przez użytkowników, to telewizja i video na żądanie, oraz nagrywanie filmów. Ericsson Consumer Lab twierdzi że telewizja mobilna będzie najpopularniejszym serwisem multimedialnym. Ericsson Consumer Lab ogłosił wyniki badań przeprowadzonych w 2007/2008 na wybranych rynkach europejskich i USA. Wyniki potwierdzają zainteresowanie użytkowników końcowych rozwiązaniami mobilnej telewizji i IPTV.
 

 


W Polsce Ericsson wdraża u operatorów rozwiązania pozwalające na pełną usługę telewizji mobilnej. Jednakże dotychczas dostępne są jedynie usługi tradycyjnej telewizji w komórce. Telewizja na żądanie oraz podcast są znane odbiorcom w USA, aż 22% użytkowników amerykańskich zaznajomionych z tą technologią chciałoby korzystać z niej w większym stopniu.

Szacuje się, że obecnie 3% posiadaczy telefonów komórkowych w badanych krajach korzysta z aplikacji Mobile TV. Procent zainteresowanych Mobile TV sięga 30% na rynkach brytyjskim i szwedzkim.

Mobile TV to znacznie więcej niż tradycyjna telewizja dostosowana do małego ekranu. Aplikacja jest spersonalizowana, interaktywna i można dzięki niej oglądać cokolwiek się zapragnie, bez względu na czas, miejsce czy urządzenie. Te cechy uzupełnione o łatwość obsługi, szybkie przełączanie programów i reklamę skierowaną do konkretnego odbiorcy, powoduję, że usługa zwiększa lojalność użytkownika do usługi i do operatora. Mobile TV to także portfolio, które wychodzi ponad standardowe usługi głosowe. Zawiera usługi takie jak video na żądanie czy przeglądanie stron internetowych. Respondenci, których zapytano o zainteresowanie korzystaniem z szerokopasmowego mobilnego Internetu , skorzystaliby z niego w domu (80%), w miejscach publicznych(65%) i w czasie podróży (63%).

Już ponad 170 operatorów na świecie uruchomiło komercyjnie usługi mobilnej telewizji i wideo. Ponad 60 z nich wykorzystało do tego rozwiązania Ericsson. Do końca 2011 roku telewizję za pośrednictwem komórki będzie oglądać niemal pół miliarda osób na całym świecie.

Z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson wynika, że klienci spodziewają się od Mobile TV znacznie więcej, niż przeniesienia oferty za pośrednictwem komórki. Są skłonni płacić od 10 do 15 euro miesięcznie. To ogromna szansa dla operatorów i nadawców, którzy mogą dodatkowo zwielokrotnić przychody z mobilnej telewizji, wprowadzając opłaty za kontent, reklamę tradycyjnej telewizji na mały ekran. Za korzystanie z nowych możliwości, opłaty za konkursy i głosowania, a nawet wirtualne zakupy.

Badania przeprowadził Ericsson Consumer Lab w roku 2007/2008 w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Niemczech, we Włoszech oraz USA.



Źródło: Ericsson

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt