Disaster Recovery po Polsku

Symantec ogłosił wyniki badań, z których wynika, że 91% działów informatycznych wdraża pełne scenariusze testowania planów przywracania systemu po awarii.

Jednak pomimo wykorzystywania odpowiednich procesów i technologii – z udziałem kompetentnych pracowników – 50% testów kończy się niepowodzeniem. Duża ilość niekorzystnych wyników oznacza dla firm większe zagrożenie negatywnymi konsekwencjami oraz wydatkami, jeżeli np. awaria przerwie działanie aplikacji i usług o znaczeniu kluczowym dla funkcjonowania firmy. Badania wykazały również, że pracownicy działów informatycznych najczęściej obawiają się negatywnego wpływu awarii na markę, dobre imię firmy i  lojalność klientów, a także na osłabienie konkurencyjności i utraty danych firmowych.

Zazwyczaj firmy liczą, że nie będą musiały korzystać z planów przywracania działania systemu po awarii. Niemal połowa (48%) działów informatycznych musiała jednak korzystać z tych procedur. 44% organizacji, które nie posiadały takiego planu, napotkało jeden problem lub awarię, 26% – dwa lub więcej, a 11% – trzy lub więcej problemów. Okazało się również, że 69% badanych obawia się negatywnego wpływu na markę i dobre imię firmy, 65% – utraty lojalności klientów (w Polsce 70% badanych), 65% – osłabienia konkurencyjności (w Polsce tylko 46% badanych wskazało na ten aspekt), a 64% – utraty danych firmowych na skutek awarii.

Wśród najbardziej negatywnych skutków awarii systemów IT, ankietowani z Polski wskazali spadek produktywności pracowników – aż 72% wskazań. Badania wykazały, że pomimo rygorystycznych przepisów oraz surowych kar dla firm za niewdrożenie odpowiednich planów awaryjnych, 77% dyrektorów nadal nie angażuje się w przygotowanie takich planów.
W Polsce firmy testują swoje plany awaryjne średnio co 5,8 miesiąca. 30% polskich firm sprawdza je raz do roku. Zintegrowane plany zachowania ciągłości działalności i przywracania działania systemów po awarii są też Polsce najpopularniejsze. Z badań wynika, że 100% (!!) firm uwzględnia w planach serwery baz danych, pocztę e-mail i technologie mobilne. Ponadto 98% planów obejmuje aplikacje i serwery sieci WWW. Zdaniem ankietowanych w Polsce istnieje pięć podstawowych negatywnych skutków awarii. Są to: wpływ na produktywność pracowników (72%), lojalność klientów (70%), reputację marki (64%), konkurencyjność (46%) i zmniejszenie zysków (40%). 62% firm w Polsce zakłada, że ich dostawcy dysponują wystarczającymi planami awaryjnymi. Jest to największy odsetek spośród wszystkich badanych krajów.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x