o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

29 listopada 2007
Michał Tomaszkiewicz

Symantec ogłosił wyniki badań, z których wynika, że 91% działów informatycznych wdraża pełne scenariusze testowania planów przywracania systemu po awarii.

Jednak pomimo wykorzystywania odpowiednich procesów i technologii - z udziałem kompetentnych pracowników - 50% testów kończy się niepowodzeniem. Duża ilość niekorzystnych wyników oznacza dla firm większe zagrożenie negatywnymi konsekwencjami oraz wydatkami, jeżeli np. awaria przerwie działanie aplikacji i usług o znaczeniu kluczowym dla funkcjonowania firmy. Badania wykazały również, że pracownicy działów informatycznych najczęściej obawiają się negatywnego wpływu awarii na markę, dobre imię firmy i  lojalność klientów, a także na osłabienie konkurencyjności i utraty danych firmowych.

Zazwyczaj firmy liczą, że nie będą musiały korzystać z planów przywracania działania systemu po awarii. Niemal połowa (48%) działów informatycznych musiała jednak korzystać z tych procedur. 44% organizacji, które nie posiadały takiego planu, napotkało jeden problem lub awarię, 26% - dwa lub więcej, a 11% - trzy lub więcej problemów. Okazało się również, że 69% badanych obawia się negatywnego wpływu na markę i dobre imię firmy, 65% - utraty lojalności klientów (w Polsce 70% badanych), 65% - osłabienia konkurencyjności (w Polsce tylko 46% badanych wskazało na ten aspekt), a 64% - utraty danych firmowych na skutek awarii.

Wśród najbardziej negatywnych skutków awarii systemów IT, ankietowani z Polski wskazali spadek produktywności pracowników – aż 72% wskazań. Badania wykazały, że pomimo rygorystycznych przepisów oraz surowych kar dla firm za niewdrożenie odpowiednich planów awaryjnych, 77% dyrektorów nadal nie angażuje się w przygotowanie takich planów.
 
W Polsce firmy testują swoje plany awaryjne średnio co 5,8 miesiąca. 30% polskich firm sprawdza je raz do roku. Zintegrowane plany zachowania ciągłości działalności i przywracania działania systemów po awarii są też Polsce najpopularniejsze. Z badań wynika, że 100% (!!) firm uwzględnia w planach serwery baz danych, pocztę e-mail i technologie mobilne. Ponadto 98% planów obejmuje aplikacje i serwery sieci WWW. Zdaniem ankietowanych w Polsce istnieje pięć podstawowych negatywnych skutków awarii. Są to: wpływ na produktywność pracowników (72%), lojalność klientów (70%), reputację marki (64%), konkurencyjność (46%) i zmniejszenie zysków (40%). 62% firm w Polsce zakłada, że ich dostawcy dysponują wystarczającymi planami awaryjnymi. Jest to największy odsetek spośród wszystkich badanych krajów.


Źródło: informacja praowa

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt