o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

18 września 2007
Michał Tomaszkiewicz

Rosnąca popularność narzędzi do blokowania reklam budzi spekulacje o zbliżających się pozwach sądowych przeciwko producentom takiego oprogramowania.

Interactive Advertising Bureau, reprezentujące interesy sieciowych reklamodawców, oficjalnie nie planuje w tej chwili wkroczenia na drogę prawną. Przedstawiciele IAB chcą znaleźć "pokojowy" sposób na porozumienie się z użytkownikami i producentami blokującego reklamy oprogramowania.

Wiele serwisów - między innymi MySpace czy LiveJournal - umieszcza w regulaminie zapisy zabraniające użytkownikom korzystania z narzędzi blokujących reklamy. Złamanie tego zapisu może być teoretycznie wykorzystane do wytoczenia sprawy osobom przeglądającym zasoby witryn i korzystających na przykład z popularnego Adblocka.

Przedstawiciele serwisów utrzymują, że szanują decyzję użytkowników decydujących się na blokowanie reklam - podkreślają jednak, że na razie blokujący stanowią mały odsetek odwiedzających.
 


Źródło: CNET

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt