Microsoft: Google z DoubleClick zagraża Internetowi

Na wieść o przejęciu przez Google sieci DoubleClick Microsoft oficjalnie wyraził zaniepokojenie dotyczące monopolizacji sieciowej reklamy.

„Proponowane przejęcie wzbudza poważne wątpliwości, jeśli chodzi o konkurencyjność i politykę prywatności. Połączenie Google i DoubleClick daje przedsiębiorstwom niespotykaną dotąd kontrolę nad dostarczaniem sieciowej reklamy oraz daje dostęp do olbrzymiej ilości informacji o zachowaniach online użytkowników. Uważamy, że przejęcie powinno być zbadane przez odpowiednich regulatorów pod kątem zapewnienia konkurencji na rynku reklamy internetowej” – oświadczył Brad Smith, wiceprezes Microsoft.

Google ogłosił, że doszedł do porozumienia w sprawie przejęcia dostawcy „tradycyjnej” reklamy internetowej – gigant zobowiązał się do zapłacenia 3,1 mld dolarów.

Kupnem DoubleClick był zainteresowany także Microsoft, jednak nie zdołał przebić oferty Google.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x