UE zabroni marketingu wirusowego online?

Unia Europejska zamierza powiedzieć „nie” astroturfingowi – podszywaniu się przez korporacje pod konsumentów i wystawianie swoim produktom doskonałych recenzji.

Rozporządzenia ma być wymierzone głównie w hotele, restauracje i sklepy internetowe, wystawiające samym sobie doskonałe opinie i zachwalające swoje usługi. Może to być robione na wiele sposób – od umieszczania komentarzy w sklepach internetowych (na przykład umieszczania przez wydawców bardzo pozytywnych recenzji książek sprzedawanych w Amazon.com), do organizowania całych akcji promocyjnych.

W tych ostatnich celuje Sony, które już kilka razy zostało przyłapane na animowaniu akcji, które rzekomo miały być organizowane przez zadowolonych klientów korporacji. Ostatnim przykładem jest akcja „AllIWantForXmasIsAPSP”, oficjalnie blog prowadzony przez nastolatków chcących namówić rodziców do zakupu pod choinkę przenośnej konsoli Sony, a w rzeczywistości prowadzony przez pracowników marketingu korporacji.

Co ciekawe, przygotowywane przez UE prawo może mieć szersze zastosowanie i objąć także witryny internetowe, które zgłaszają własne artykuły do agregatorów newsów.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x