Microsoft sięga po dane osobowe

Microsoft rozpoczął przetwarzanie danych osobowych podanych przez 263 miliony użytkowników usługi Hotmail – informacje mają pomóc korporacji w walce z Google i Yahoo.
Dane osobowe są kojarzone ze statystykami pozyskanymi w wyniku monitorowania słów wpisywanych przez poszczególnych użytkowników w wyszukiwarkach Microsoftu.

Pozwoli to korporacji na lepsze umiejscowienie reklam wyświetlanych internautom i – jak liczy Microsoft – przekona do wykupienia kampanii na stronach należących do MS większą ilość reklamodawców.

„Lepsze rozeznanie w preferencjach i zainteresowaniach odbiorców reklam przekłada się na mniejszy koszt dotarcia do grupy docelowej oraz oszczędza czas samych użytkowników, którzy nie będą musieli stykać się z nieinteresującymi reklamami” – stwierdził Chris Dobson, szef sprzedaży reklam online w Microsoft.

Przetworzone dane będą wykorzystywane do targetowania reklam na witrynach należących do Microsoft, wliczając w to MSN oraz Hotmail.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x